שתף קטע נבחר

מפלגת הפיראטים נכנסה לפרלמנט האירופי

המפלגה השבדית שתומכת בשיתוף קבצים, פרטיות ברשת וביטול הפטנטים הצליחה לעבור את אחוז החסימה ולהכניס נציג אחד לפרלמנט האיחוד האירופי

חצו את אחוז החסימה: מפלגת הפיראטים השבדית זכתה ל-7.1 אחוז מקולות הבוחרים - מספיק כדי לספק לה מושב יחיד בפרלמנט האיחוד האירופי, כך מדווח הטלגרף הבריטי.

 

"זה פנטסטי", אמר כריסטיאן אינגסטרום, בכיר במפלגה, על התוצאות. "זה מראה שהרבה אנשים מאמינים כי יש צורך ביושרה בכל הקשור להתמודדות עם האינטרנט ועם תרבות המידע".

 

Piratpartiet היא מפלגת מרכז שבדית שדוגלת בביטול חוקי זכויות היוצרים, פרטיות ברשת ושקיפות ממשלתית. היא נחשבה המפלגה לקבוצה שולית של אקטיביסטים, אך לאחרונה נהנתה מעלייה בפופולריות הודות למאבק של גופים הוליוודיים במשתפי הקבצים בשבדיה. ההרשעה של ארבעת מייסדי אתר הורדות הביטורנט המוביל בעולם Pirate Bay באפריל האחרון, ועונש המאסר בפועל של שנה שהוטל עליהם, סייעו למפלגת הפיראטים לגייס תמיכה.

 

למרות השמות הדומים והתמיכה ההדדית, אין קשר בין האתר Pirate Bay למפלגה, ופיטר סונדה, דובר האתר, אף הצהיר בעבר כי הוא מצביע דווקא למפלגה הירוקה. המפלגה עצמה נוסדה ב-2006 והתמודדה באותה שנה לבחירות לבית הנבחרים השבדי, אך השיגה פחות מאחוז אחד מהקולות.

 

אנגסטרום מאמין כי את ההצלחה של המפלגה אפשר לזקוף לקולות הצעירים בשבדיה, שנוטים להגיע פחות לקלפיות, בדרך כלל. "אנחנו חזקים במיוחד בקרב מצביעים מתחת לגיל 30. הם מבינים את העולם החדש טוב יותר. הם אותתו למפלגות הגדולות שהם לא אוהבים את הגישה שלהן לנושאים האלו".

 

מפלגת הפיראטים זכתה לאחד מתוך 18 המושבים שניתנו לשבדיה, בפרלמנט האיחוד האירופי המונה סך הכל 785 מושבים. לפי אמנת ליסבון, ייתכן כי כי נציג נוסף ייכנס. "נשתמש בכל הכוח שלנו כדי להגן על זכויות האזרח", הבטיח אנגסטרום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים