שירות חדש: ספריית משחקים לפלייסטיישן 3

רוני יתח היה מנוי על שירות השכרת כותרים בארה"ב, וכשחזר לישראל החליט שגם לגיימרים כאן מגיע

חייו של הגיימר אינם קלים בכלל. מלבד חיפושים נואשים אחר ימי חופש מהעבודה, כדי לסיים את המשחק החדש ביותר בשוק, הגיימר צריך גם לרכוש את המשחקים, שעולים מאות שקלים.

משחק חדש לקונסולות פלייסטיישן 3 של סוני, Xbox 360 של מיקרוסופט או Wii של נינטנדו יכול להגיע ל-300 שקלים ויותר.

בתקופות שבהן יוצאים הרבה כותרים מוצלחים לשוק, או סתם בחודשים שבהם מחפשים מה לעשות בבית, עלות התחביב הזה יכולה להיות כבדה למדי.

הפתרונות הזולים מוכרים לכולם, ובעיקר לישראלים חובבי המשחקים הצרובים, שנוהגים להשיג עותקים פיראטיים של המשחק במהירות רבה. הבעיה - או הפתרון, תלוי מאיזה צד מסתכלים על זה - היא שהפלייסטיישן 3 טרם נפרץ, ולכן הגיימרים חייבים לרכוש כותרים מקוריים. בנוסף, מיקרוסופט הענישה לאחרונה את משתמשי ה- Xbox 360 באמצעות חסימת שירותי הרשת שלה בפני מיליון משתמשים שהחזיקו בקונסולות פרוצות. עם השנים, פותחו פתרונות שונים להוזלת התחביב ללא פנייה לפיראטיות, בהם ספריות משחקים ומכירת כותרים משומשים. אך פתרונות אלו לא הפכו לסיפורי הצלחה שכבשו את המדינה. כעת, מנסה שירות חדש לספק פתרון חדש: Game2rent הוא אתר ישראלי שמציע להשכרה ספריית משחקים לפלייסטיישן 3.

בישראל הלקוחות רוכשים מנוי לאתר תמורת דמי מנוי חודשיים של 109 שקל למשחק או 139 שקל לשני משחקים. לאחר תהליך רישום ובחירה של כ-20 משחקים בהם מתעניינים הלקוחות, האתר שולח להם בדואר שני משחקים שנמצאים במלאי. לאחר שהלקוחות מסיימים לשחק במשחקים שקיבלו, הם מחזירים אותם בדואר לחברה, וזו שולחת להם שני משחקים נוספים מהרשימה.

מאחורי גיור המודל האמריקני עומד הבעלים של חברת וי.די.או גיים טיים, רוני יתח, שהחליט שגם בישראל צריכים לאפשר לגיימרים ליהנות ממשחקים בצורה חוקית ובמחירים נמוכים. "כאשר גרתי בניו יורק, הייתי מנוי במשך שנה וחצי על שירות דומה באתר GameFly", אומר יתח. "כשחזרתי בדקתי את הנושא, וראיתי שיש מודל עסקי שאפשר לעבוד איתו כאן".

לצורך בניית השירות הביא יתח מעטפות מיוחדות מארה"ב, שמאפשרות לשמור על המשחקים בעת העברתם בדואר, ומשמשות כמעטפות רב-פעמיות, שבהן המנויים יכולים להחזיר את המשחקים. את הכותרים רוכש יתח בארה"ב - לטענתו, זה מאפשר לו לספק את השירות במחיר נמוך יותר לצרכן.

האתר, שעלה לאוויר לפני כשבועיים, פונה כרגע רק ללקוחות המחזיקים פלייסטיישן 3, כי הם היחידים שחייבים לרכוש משחקים באופן חוקי. לדברי יתח, הבחירה בפורמט משחקים אחד נובע גם משיקולי תקציב, שלא אפשרו לו לבנות כרגע ספרייה גדולה יותר, שכוללת כרגע כ-170 כותרים.

אחת הבעיות עם ספריות משחקים או סרטים היא שברגע שיוצא משחק שמוגדר כלהיט, צפויה התנפלות עליו. "במקרה שהמשחק מאוד פופולרי, אנחנו מחזיקים כ-4 עד 5 עותקים. מכיוון שמדובר בשירות כמו בספרייה ציבורית, לפעמים הלקוחות יצטרכו להמתין קצת". *