הרשמה

המדריך המלא לשורד המתחיל ב-Palworld

חדשים ל-Palworld? הנה כל הטיפים והטריקים שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מתחילים

מי צריך פועלים כשאפשר להעביד Pals

המשחק Palworld התפרסם בזכות היותו "פוקימון עם רובים", אבל הוא מציע הרבה יותר מזה, ומכיל מערכות רבות ומשולבות מז'אנרים שונים. בגלל הפופולריות הרבה שלו והמורכבות הגדולה של המשחק, החלטתי להכין מדריך שיעזור לשחקנים חדשים להכנס למשחק בקלות. המשחק זמין בסטים וגם למנויי ה-Xbox Game Pass, ומי שעוד לא ניסה את המשחק הזה - אני ממליץ עליו בחום, ויש לו המון דברים שידברו להרבה סוגים שונים של שחקנים. המשחק עצמו הוא משחק Survival Crafting מה שאומר שצריך לאסוף משאבים ולבנות באמצעותו ציוד שיעזור לכם לשרוד, אם אלמנטים של תפיסת מפלצות (Pals) מעולם המשחק ושימוש בהן לתחזוק הבסיס שלכם ומגוון רחב של טכנולוגיות וסוגים שונים של ציוד שתוכלו להשתמש בו. אם כל זה נשמע קצת מפחיד או מרתיע אתכם מלנסות להיכנס למשחק הזה, אל חשש, בשביל זה המדריך הזה קיים. בואו נתחיל.

דרגות, טכנולוגיות ו-Progression

בתחילת המשחק תוכלו לבחור את ההגדרות של העולם שאתם יוצרים. כמה קשה הוא יהיה, כמה XP תרוויחו מהשלמת פעולות מסוימות, ומה קורה לציוד אחרי שמתים. למרות שאני ממליץ להתחיל במצב Normal, מי שמחפש חוויה קשה או קלה יותר יכול לשחק עם זה שם. המשחק מתחיל במקום שנקרא Plateau of Beginning, והטוטוריאל מתחיל בלדבר על טכנולוגיות. עץ הטכנולוגיות עולה עם הדרגות שלכם ופותח חפצים חדשים שאפשר לחקור. כל עליית דרגה מגיעה עם נקודות שאפשר לשים בטכנולוגיות ולפתוח את האפשרות לבנות את חפצים מסויימים. לכן, הפוקוס הכי חשוב בהתחלה הוא לעלות דרגות. לא למהר לחקור את העולם, כי ה-Pals מפוזרים בעולם לפי דרגות ואם תגיעו למקום עם Pals בדרגה גבוהה אתם עלולים להיות מותקפים ולמות מהר מאוד. כשאתם מתים, אתם חוזרים לעולם המשחק מחדש וכל הציוד שלכם נשאר איפה שמתתם, אז אם זה מקום רחוק עם מפלצות חזקות די אכלתם אותה (מניסיון של שעתיים שלקח לי להגיע לציוד שאבד).

חוץ מעץ הטכנולוגיות יש עץ טכנולוגיות עתיקות שעובד עם ניקוד מיוחד. את הטכנולוגיות האלה אפשר להשיג על ידי הריגה או תפיסת בוסים מקומיים. אלו מפלצות בדרגה גבוהה יותר שאפשר להרוג או לתפוס (ממליץ לתפוס) והם מופיעים מחדש לפי טיימר שיופיע לכם כשתגיעו לשם. הטכנולוגיות העתיקות מאפשרות לבנות מכשירים מיוחדים שלא מופיעים בעץ הרגיל. בנוסף לפתיחת טכנולוגיות אתם מקבלים נקודות שאפשר לשים בתכונות של הדמות שלכם. המשחק לא אומר לכם את זה, אבל כרגע אין אפשרות לאפס את הנקודות ומה ששמתם בדמות לעולם לא יחזור. לכן, אני ממליץ לכם להשקיע בעיקר ב-HP. ככל שיעבור הזמן אתם תגלו שה-Pals שלכם נלחמים יותר טוב מכם, ועובדים יותר טוב מכם, ועיקר העבודה שלכם תסתכם בלהשאר בחיים. תשקיעו את עיקר הנקודות שלכם ב-HP. השינויים להתקפה ולמהירות העבודה מורגשים בהתחלה, אבל מהר מאוד העבודה תהפוך להיות מאוד ארוכה ותשאר בידי ה-Pals שלכם.

זה מה זה בסיסי

כמו כל משחק השרדות, החיים שלכם יתחילו בבסיס שלכם, וזה אחד מהדברים הראשונים שתצטרכו לבנות. הדבר הראשון שתבנו זה Palbox שמאפשר לכם לשלוט ב-Pals ומייצר לכם את האפשרות לבנות את הבסיס הראשון. שינוי ומעבר בסיס זה סיפור מאוד מורכב במשחק, וכרגע אין את האפשרות לשנות בסיס אלא רק לפרק אותו ולהרכיב מחדש במקום אחר ולכן חשוב לבחור את הבסיס הראשון במקום טוב. בסיס טוב צריך לשבת על משטח ישר וגדול כי אחרת ה-Pals שלכם ייפלו, יילכו לאיבוד או יפצעו. חשוב להיות קרובים בהתחלה לחומרים חשובים כמו עצים ואבנים, ולאחר מכן לסוגי משאבים כמו Ore, Coal, Sulfur וכו'. הבסיס עולה דרגות בנפרד לדמות שלכם, וזה קורה בכל פעם שאתם בונים כמה מבנים שהבסיס צריך כדי לעשות שדרוג לדרגה הבאה. אין תאימות בין הדרגה שלכם לדרגה של הבסיס. לכן, חשוב לעלות דרגות כדי לפתוח טכנולוגיות שיעזרו לכם להעלות את הבסיס דרגות. בדרגה 10 תוכלו לפתוח בסיס שני ולהשתמש בו כבסיס נוסף או כדי להעביר את הבסיס הראשון. ברחבי המפה מפוזרים עמודים של Fast Travel שניתן לעבור ביניהם אבל כל Palbox הוא בעצמו נקודה של Fast Travel ולכן אם יש לכם שני בסיסים מאוד קל לעבור ביניהם. 

מי שיצא לו למות בהתחלה ימצא נקודת Spawn בחלק הצפוני של המפה, שני איים שאחד נקרא Forgotten Island. זאת אולי נקודת הפתיחה הכי טובה במפה, וגם אם לא הצלחתם להתחיל שם, זה שווה את המסע (המפרך).

אני לא עובד, Pals עובדים בשבילי

עכשיו נדבר על Pals. אלו בעצם מפלצות שניתן לתפוס או להרוג. כדי לתפוס Pal צריך לזרוק עליו Pal Sphere שיכלא אותו וינסה לביית אותו. זה משחק של הסתברות שתלוי בכמה ה-Pal פצוע וכמה הסקיל הזה חזק אצלכם. כדי לשפר את הסקיל הזה צריך לבנות פסל ולהקריב לו נשמות של Pals, ויש גם כדורים חזקים יותר עם הסתברויות גבוהות יותר לתפיסה. כדי לתפוס Pals צריך להכין כדורים המורכבים מחומר Paldium כחול. הכינו לעצמכם הרבה כדורים כי הם יתבזבזו מהר.

כל ה-Pals שאתם תופסים יכולים לעבוד בבסיס שהקמתם, להיות שותפים שלכם למסע, או לחכות לכם, ואת כל זה ניתן לנהל מה-Palbox. כמות ה-Pals שיכולים לעבוד בבסיס תלויה בדרגת ה-Palbox שלכם. בנוסף, צריך לדאוג שלכל Pal יש מיטה ואוכל, ומומלץ גם מעיין חם לצורך השתכשכות. חשוב לעשות רווח נאה בין המיטות כדי שלא יתקלו אחד בשני, גם בין התחנות בבסיס. ככל שהבסיס עולה בדרגות, כך השטח שלו גדל וניתן לראות את זה בעיגול הכחול שמקיף את הבסיס. לכל Pal יש רשימת תכונות שהוא יכול לעשות בחווה ולפי זה הוא יבצע את המשימות שלו. בנוסף, לכל Pal יש תכונות אינדבידואליות שיכולות לשפר את העבודה שלו בבסיס אבל זה באמת לשלב מאוחר יותר. אם ה-Pal עושה משימה שלא רציתם, אפשר להרים אותו עם F כאשר אתם לידו ולקחת אותו לתחנה שרציתם. כרגע זה לא הכי עובד, אבל בכל זאת מדובר בארלי אקסס. 

אתן לכם תקציר של Pals חשובים מאוד להתחלה. אלה Pals עם יכולות בסיס מגוונות ושמאוד קל להשיג אותם בשלבים הראשונים. ה-Pal הראשון המומלץ הוא Cattiva שמשמש גם בדרגות הגבוהות. הוא מאוד שימושי להרבה דברים ויכול לעשות בבסיס פעולות רבות. יש הרבה ממנו בנקודת ההתחלה והוא מצוין. הבאים בתור הם Lifmunk או Tanzee, מי שתצליחו לתפוס קודם, או אפילו את שניהם. Lifmunk ו-Tanzee מצוינים לגידולים חקאליים וזה נהדר כי זה מספק לכם אוכל בשביל ה-Pals. הבאים בתור הם Pengullet או Fuack שמסוגלים להשקות ובכך לסיים את תהליך גידול האוכל החיוני לחיות. הבסיס הזה של ה-Pals יספק לכם את המוצרים ההתחלתיים שהם עץ, אבן, ואוכל. לאחר מכן אתם תרצו להתקדם למתכת ובשביל זה תצטרכו תנורים ויסוד אש. כאן מגיע Foxspark שיכול לייצר אש ולהפוך Ores למתכת שימושית.

מי אמר פוקימונים עם רובים?

טוב, כולנו באנו לשחק Palworld כי זה פוקימונים עם רובים, אז מי ה-Pals הכי טובים להסתובב איתם בהתחלה? גם כאן, Lifmunk ו-Tanzee מצוינים להתחלה כי אפשר לפתוח להם נשקים בדרגות מוקדמות יחסית. אז אם רציתם פוקימונים עם רובים, כאן מתחילים. את Foxspark אפשר להפוך ללא פחות מלהביור נייד, אחד הנשקים המצוינים להתחלה. בנוסף, יש Pal שמופיע רק בלילה בשם Daedream שהיתרון הגדול שלו הוא שהוא יכול להיות מחוץ לקופסה וללוות אותך כל הזמן. זה בעצם אומר שיש לך אקסטרא Pal בקרב. חלק מה-Pals יכולים לעזור לכם לנוע בין אם בתור חיות רכיבה ובין אם בתור גליידרים. Direhowl הוא חיית רכיבה מהירה מאוד, אבל אפילו יותר טוב ממנו הוא ה-Eykthirdeer. הוא מהיר, הוא עצבני, והוא קופצני. Nitewing תהיה החיה המעופפת הראשונה שלכם, הוא אמנם איטי, אבל הוא מרים אתכם למעלה בלי הרבה מאמץ, ואי אפשר ליפול איתו.

עוד טיפים קטנים להתחלה רכה:

  • כל ה-Pals שייכים לאלמנט מסויים וכל אלמנט חזק מול אלמנט אחד וחלש מול אחר. זה יאפשר לכם ליצור גיוון בקרבות ולהתכונן לקרבות מול בוסים.
  • ה-Grappling Gun מאפשר לכם לנוע גם כאשר אתם עמוסים במשקל ומולץ להשתמש בו כאשר אתם מנסים להעביר משקל גדול מנקודה לנקודה. הוא נמצא תחת טכנולוגיות עתיקות וכדאי לפתוח אותו מוקדם.
  • ביצים שאתם מוצאים יעזרו לכם להבקיע Pals חדשים. יש גם מערכת Breeding בין Pals אבל נשאיר את זה לפעם הבאה
  • אל תפחדו לתקוף חזקים מכם בדרגות, אבל אל תשתוללו כי סתם תמותו. תעשו בוסים ומבוכים.
  • יש Pal בשם Caprity שליטרלי מחרבן זהב. תשיגו אותו למחנה שלכם ותוכלו להשתמש בזהב לקנות מסוחרים דברים שחסרים לכם, אפילו Pals.

זה הכל להפעם. אני מקווה שהמדריך הזה יעזור לכם לנחיתה קצת יותר רכה ב-Palworld ויתן לכם להתחיל את החוויה שלכם ממנו ברגל ימין. תהנו!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י