הרשמה

ביקורת: Lenovo Legion E510

אור קיבל את האוזניות כפתור של לנובו וחזר לעולם מלא כבלים

ה-E510 עושות כמה דברים טוב, וכמה דברים פחות טוב, אור יצא לגלות את כולם

האוזניות סופקו לנו על ידי לנובו ישראל, תודה רבה!

חברים וקוראים יקרים, השנה היא... ~checks notes~... השנה היא 2024, כמעט כל מוצר שנמצא ברשותי וקשור לגיימינג כבר הפך לאלחוטי, האמון שלי במוצרים האלו גבר במשך השנים האחרונות הרבה מעבר למה שציפיתי והשולחן שלי מעולם לא נראה נקי יותר. בעבר הטלפונים הניידים שלנו עדיין יוצרו עם חור עבור האוזניות החוטיות שלנו, מראה שהוא מאוד נדיר בנוף המודרני, אז אתם בטח יכולים לדמיין את הפרצוף המופתע שלי (או שלא) כששאלו אותי אם אני רוצה לסקר אוזניות גיימינג שלא רק שהן חוטיות, הן אוזניות כפתור. מופתעים מהתיאור של האוזניות האלה? גם אני הייתי, אז איך הן מתפקדות? בואו נדבר על זה.

בחזרה אחורה?

הקופסא של האוזניות מאוד פשוטה (לא שאני מצפה למשהו יוצא דופן חוץ מחוט לאוזניות, נכון?), איך שנפתח את הקופסא, יקבל את פנינו נרתיק נשיאה קשיח שמרגיש איכותי למדי, בתוכו נמצא את האוזניות וכמה קצוות להחלפה בגדלים שונים (כיאה לאוזניות כפתור) וניירת, כמו שאמרתי, אריזה פשוטה למדי, אבל הנרתיק נשיאה מוערך במיוחד, רק כדי שהכבל של האוזניות לא יתעקם בטעות במהלך נסיעות בתיק.

אני יודע שאני מתחיל את החלק הזה בכותרת של "בחזרה אחורה?" אבל מדובר בחזרה מאוד חלקית בפועל, החיבור של האוזניות הוא חיבור USB-C, מה שאומר שהאוזניות עובדות עם מכשירים ניידים חדשים, אפשר לחבר את האוזניות לטלפון ולקבל אודיו, הוא גם עובד עם מכשירים כמו ה-Steam Deck וה-Switch, ניסיתי לחבר את האוזניות גם ל-Dual Sense של ה-Playstation 5 אבל השלט זיהה רק את המיקרופון ולא את האוזניות עצמן כך שלא יכולתי לשמוע דרכן.

על הכבל ניתן לראות שלט קטן שמאפשר החלפה בין מצבי ה-High-Res Audio וסראונד 7.1, השתקה של המיקרופון המובנה וכפתורי ווליום. השלט עצמו גם מגיע עם פס RGB קטן שמשתנה בהתאם למצב בין High-Res והסראונד 7.1 של האוזניות, לא משהו שניתן לשנות בעזרת תוכנה אבל פיצ'ר נחמד למי שאוהב RGB בחומרה שלו. התחושה של הכפתורים עצמם מעט זולה אבל השלט עצמו יחסית סולידי, אולי מדובר בגימור של הכפתורים עצמם, העיצוב שלהן מאוד נחמד בעיניי והכפתורים מרגישים נוח באוזן, אין תחושת עייפות מהימצאות שלהן באוזן בדומה לאוזניות קשת או כפתורים עמוקים יותר.

שני מצבים, שני הפכים

עכשיו אולי כדאי שבאמת אגע בחלק המרכזי של האוזניות וזהו איכות הצליל: אני לא אשקר, איכות השמע באוזניות היא לא מהמבריקות שיצא לי לחוות, איכות השמע במצב High-Res באמת בסדר, היא לא מיוחדת או יוצאת דופן, אבל היא ממש ממש לא רעה בשום צורה. אבל איכות הסראונד 7.1 קצת מאכזבת, אני ציפיתי לטיפה יותר אך ברגע שאני מחליף למצב 7.1 הצליל מרגיש מעט רדוד וחסר באס, זה מורגש בעיקר כשאני שומע מוזיקה. בשימוש במצב 7.1 ושמיעת מוזיקה זה מרגיש כאילו אני מפעיל מוזיקה מתחת למים פתאום, זה ככל הניראה נובע מהעובדה שמצב ה-7.1 הוא וירטואלי לחולטין והתוכנה שעליה מבוסס המצב הזה לא משוייפת מספיק. אני אתן קרדיט על כך שיש תחושה של כיוון ממנו מגיע הסאונד, אני יודע יותר טוב איפה צליל נמצא מסביבי (במיוחד במשחקים שדורשים דיוק צליל), אבל מעבר לכך מדובר באיכות שמע לא מספקת, חזרתי מהר מאוד להשתמש ב-High-Res Audio עם תקווה לשיפור עתידי למצב ה-7.1 (אם זה בכלל אפשרי).

בנוסף עוד פיל אחד די גדול שנמצא בחדר הוא העובדה שהאוזניות האלה הן אוזניות חוטיות, אני לא יודע אם זה הרגל של שנים בשלב הזה לשימוש באוזניות אלחוטיות (בעיקר Bluetooth כמובן), אבל לפתע לחזור לחוט גורם לי להבין כמה זאת מגבלה, מבחינת תנועה, מבחינת מרחק שאני יכול לקחת ממכשיר ועוד, בנוסף הכבל יכול להיכנס לי באמצע תנועת יד ולפתע זה התחיל ממש להפריע לי. אני כן אתן את הקרדיט המאוד ברור של הכבל והיתרון הברור שלו על Bluetooth, אין דילאיי של סאונד, ככה שאם אני משחק משחקים כמו משחקי קצב שדורשים ריכוז במוזיקה ובקצב שלה, אני לא צריך לדאוג בנוגע לדילאיי של התגובה שלי עם המוזיקה. בנוסף, אם אתם קונים אוזניות עם כבל, כנראה שאתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים.

השורה התחתונה

ה-Lenovo Legion E510 הן אוזניות חוטיות לכל דבר ועניין, צעד אחד לאחור ולהחלטה הזאת יש יתרונות וחסרונות. ההחלטה ללכת על כניסת Type C עבור האוזניות היא החלטה נכונה (במיוחד כשרוב המכשירים כיום כבר לא תומכים בכניסת 3.5 מ״מ) והיא מאפשרת למכשיר יותר ורסטיליות מבחינת מבחר מכשירים לעבוד איתם, יחד עם זאת, לאוזניות האלה יש כמה חסרונות משמעותיים, כמו איכות סאונד יחסית ירודה בהשוואה לתחרות. יחד עם זאת, האוזניות שנכון לכרגע עולות 245 שקלים, מדובר באחלה איכות עבור המחיר, אם אתם מחפשים אוזניות חוטיות לנסיעות או אפילו על מנת לשבת איתן במשרד, מדובר באחלה הוצאה עבור סאונד לא רע בכלל.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10

הטוב

  • - עיצוב אוזניות חדשני ויפה
  • - קייס קשיח לניידות טובה יותר
  • - שלט נוח למעבר בין מצבים ושליטה
  • - איכות High Res Audio טובה ...

הרע

  • - ... איכות הסראונד 7.1 טעונה שיפור
  • - איכות בנייה שמרגישה טיפה זולה
  • - הכבל יכול להוות גורם מפריע בתנועה

וה-RGB:

  • מה שקיים ממנו לא מוסיף ולא גורע
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י