הרשמה

ביקורת: Vengeful Guardian: Moonrider - מתקפת רטרו

ביקורת הגיימינג הראשונה לשנת 2023 של Vgames עולה לאוויר! בואו לקרוא מה חשבנו על משחק הרטרו החדש של JoyMasher!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 12/01/2023

מצד אחד מדובר ביופי של משחק אקשן בסגנון רטרו ו-16-ביט. מהצד השני, אני לא רואה דרך בה אני יכול להמליץ על המשחק הזה לחובבי פלטפורמה/אקשן דו-ממדי באופן כללי.

עותק סיקור סופק לנו על ידי המפתחים ו-Cosmocover, תודה רבה!

אחד המשחקים שהכי נהנו לדווח עליהם ב-Gamescom של השנה שעברה היה Vengeful Guardian: Moonrider של JoyMasher. זה כיף לראות מפתחים צעירים וחדשים לוקחים אליהם ז'אנר ישן ודיי מת ומנסים להחיות אותו בדרכם משלהם. הפעם מדובר בז'אנר משחקי האקשן של תקופת ה-16-ביט. את שנות ה-90 שהיו תקופה קצת פחות לחוצה עבור רבים מאיתנו, מילאו משחקים שדווקא דאגו להפעיל עלינו לחץ עם משחקיות מאתגרת וסיפור עתידני ואפל (כמו שאהבנו באותה התקופה). אז עכשיו כשהמשחק בחוץ: האם Vengeful Guardian: Moonrider עושה את העבודה?

מגה-מן אלים ביותר

מהשנייה הראשונה, Vengeful Guardian: Moonrider דואג להראות לנו את ההשראה העיקרית שלו: משחקי האקשן האדג'יים של תקופת ה-16-ביט. משחקים שהופיעו גם על ה-SNES וגם על ה-Sega Genesis כמו Shinobi 3, Contra: Hard Corps ועוד. המשחק נראה ומרגיש כמו משחק מפעם במלוא מובן המילה. סצנות הסיפור שמוצגות לנו בממש כמו מצגת עם שקופיות, הטקסטים האפלים שנועדו לגרום לנערים צעירים בשנות ה-90 לומר "יואו איזה מגניב" וגם הדמות הראשית שלנו שהיא נינג'ה קיברנטית שנמצאת על מסע נקמה והבנה של מי היא ואיך היא הגיעה לאן שהיא הגיעה.

אני חייב לומר שלמרות שהסיפור עצמו צפוי ביותר ובאיזשהו מקום אפילו אדג'י ואפל מדי (כמו עם הרבה משחקים מהתקופה ההיא), יש פה איזה צ'ארם מיוחד שבאמת תפס אותי לא מוכן. מצאתי את עצמי נהנה מהסיפור, הסצנות והדיאלוגים הצ'יזיים. אני חושב שזה בעיקר כי אני חושב שכל זה נעשה בכוונה כדי לתת את התחושה החמימה הזאת של לשחק משחק 16-ביט כמו שהייתי עושה כשהייתי נער צעיר ועברתי בין משחק למשחק באימולטור ה-Sega Genesis שלי. 

אפילו הצורה בה המשחק מציג את השלבים שלו היא הכי רטרו שאפשר: אחרי שלב ראשון עצבני, המשחק זורק אתכם לבחירת שלבים בצורה דומה לזו של Mega-Man X, בו אתם יכולים לעבור ולבחור איזה שלב שתרצו. כפי שתראו בחלק הבא של הביקורת, זה דבר חיובי שכן אם אתם רואים שאתם מתקשים בשלבים מסוימים, אתם תמיד יכולים לעצור ולעבור לשלב אחר ולנסות את מזלכם בו. נכון, אתם תאבדו את ההתקדמות שלכם בשלב שיצאתם ממנו, אבל לפחות אתם לא תמשיכו לקפוץ ראש בקיר לתוך שלב שאתם מתקשים לעבור.

מהבחינה הגרפית המשחק הולך חזק על הפורמט של רטרו ובעוד שבמקומות מסוימים זה משחק לטובתו (שלב העיר שמתחיל עם נסיעת אופנוע נהדרת היא דוגמא מצוינת לכך), בשלבים מסוימים הרגשתי שהאזורים יכולים להיות פחות נעימים לעין, עם עומס בצבעים כמו חום וירוק ככה וטקסטורות שנבלעות אחת בשנייה. עדיין, רוב השלבים נראים מצוין הם יפייפיים, אבל הייתי הפערים יכולים להיות גדולים מדי בין שלבים שונים. העיצוב של חלק גדול מהדמויות הוא מצוין, אבל גם פה אני מרגיש שהייתה יכולה להיות עבודה טובה יותר בגיוון של האויבים השונים וחלק מהמיני בוסים שבמשחק שהרגישו משעממים למדי בעיצוב שלהם.

בנוסף לביצועים נהדרים וחלקים (תופתעו לראות כמה משחקי רטרו חווים נפילות ביצועים מסיבות כאלה ואחרות), גם הפסקול של המשחק נהדר. יש לי פינה חמה לפסקולים של משחקי אקשן/רטרו ובמקרה הזה, העבודה שהמלחין דומיניק נינמארק עשה על הפסקול הזה הייתה פנומנלית. הרבה מהשלבים מכילים רצועות מצוינות עם מוזיקה שנועדה לדחוף את השחקן קדימה דרך הקושי ודרך האתגרים השונים. שזה ממש טוב... כי המשחק הזה קשה בצורה בלתי רגילה.

אגוז קשה מאוד לפיצוח

עד כמה Vengeful Guardian: Moonrider קשה? אני חושב שלקחו לי בערך 8 שעות לסיים אותו ומהסתכלות חוזרת על המשחק זה נראה כמו משחק שאפשר לסיים בשעתיים. היו לא מעט שלבים שחזרתי עליהם כמה פעמים כי נגמרו לי כל הפסילות וזה בין המשחקים הבודדים בשנים האחרונות שהציעו לי איזשהו מודל שינמיך את כמות הנזק שאני אחטוף במהלך המשחק - כבר בשלב השלישי ששיחקתי.

חלק מהקוראים המבוגרים יותר בטח יקראו את זה ויגידו לעצמם: "טוב, ככה בדיוק היו גם המשחקים של פעם - קשים ומאתגרים". להם אני אומר: בואו תשחקו במשחק. Vengeful Guardian: Moonrider הוא משחק אקשן-רטרו במלוא מובן המילה, כשהשלבים השונים יכילו עשרות אויבים שכל מטרתם תהייה לעצור אתכם. לדמות הראשית שלנו (Moonrider) יש את החרב שלה איתה היא תוכל לתקוף אויבים וגם להדוף כדורים שיגיעו מאויבים שונים במהלך השלבים. אבל עם כל הכבוד לשתי היכולות הללו, המשימה לפעמים מרגישה גדולה על Moonrider, כשמדובר במשחק שחורט על דגלו את המילים: "ניסוי וטעייה".

אתם תחזרו על סקשנים שונים בשלבים כמה וכמה פעמים, שכשהפסילות שלכם נגמרות, המשחק יחזיר אתכם לתחילת ה-Act שלכם בשלב. שני דברים יש לי לומר על הנושא הזה: אחד טוב ואחד פחות. הדבר הטוב הוא שהמשחק לא הורס לשחקן את היום לחלוטין בכך שהוא מחזיר אותו לתחילת השלב וגם אם הוא לא מציג את זה בהודעה לשחקן, יש Act-ים, או חלקים ברורים לכל שלב. הדבר הפחות טוב הוא מנגנון השלבים שפשוט לא מסתדר לי כיום. לפי דעתי היה עדיף פשוט לתת לשחקן לחזור כל פעם שהוא מת ולספור לו בסוף המשחק כמה פעמים הוא נפסל. Ikaruga עושה את זה בצורה נהדרת - זה נותן לשחקן את הדרייב לנסות ולסיים שלבים עם כמה שפחות פסילות ומראה לו את גרף השיפור שלו במקום לתסכל אותו.

אני באופן אישי זורם עם הסגנון הזה, במיוחד כשכל סיום שלב מביא יחד איתו מתקפה חדשה (באמת בסגנון Mega-Man) והשלבים השונים מלאים בחפצים סודיים שאפשר לאסוף במשחק שתוכלו להרכיב על Moonrider לפני כניסה לכל שלב. אני נהנה מהמשחק, אני נהנה מרמת הקושי הגבוהה שמביאה איתה את הסיפוק הזה בלמידה של השלב וברפלקסים מהירים - אני רק מנסה להבין: האם זה משהו שיתאים להרבה שחקנים, או שזה משהו נישתי למדי? אני חושב שזה השני, אבל לכו תדעו, אולי אני אתבדה כאן בתגובות למטה. משהו אחרון: תעשו לי ולעצמכם טובה ותשחקו את המשחק הזה רק עם שלט. לא אכפת לי אם זה שלט של קונסולה או על ה-Steam Deck - אל תשחקו עם מקלדת. זה רק יעזור לכם מבחינת רמת הקושי.

השורה התחתונה

Vengeful Guardian: Moonrider הוא מסוג המשחקים האלה שאני מרגיש שהציון שלהם בחיים לא יוכל לתאר לכם אם אתם תאהבו את המשחק או לא. מצד אחד מדובר ביופי של משחק אקשן בסגנון רטרו ו-16 ביט, כשחובבים של משחקים מהעבר ממש יאהבו את עיצוב השלבים, האויבים השונים ובעיקר את המוזיקה הנהדרת של המשחק. מהצד השני, אני לא רואה דרך בה אני יכול להמליץ על המשחק הזה לחובבי פלטפורמה/אקשן דו-ממדי באופן כללי, זאת בגלל רמת הקושי הגבוהה למדי שאני בטוח שתתסכל הרבה אנשים. בסופו של דבר אני יכול לסכם את הביקורת הזו בצורה הזאת: אם חיכיתם למשחק וידעתם שהוא מגיע - אל תדאגו, הוא יענה לכל הדרישות שלכם. אם לא, חכו להנחה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • משחקיות טובה וזורמת מאוד
  • מנגנון בחירת השלבים כיפי וטוב
  • פסקול פנטסטי
  • עיצוב שלבים קשוח...

הרע

  • ...אבל ממש לא מתאים לכולם
  • הסיפור לא יקסום לכל אחד
  • הגרפיקה לא אחידה באיכות שלה

והנינג'ה

  • אם כבר לפתוח את 2023 - אז עם נינג'ות
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:28 29.01.2023 | מסע נוסטלגי ביוטיוב מסע נוסטלגי ביוטיוב (אורח)

    גרפיקה סאונד ועיצוב אומרים בברור-מגה מן על סטרואידים גם בשנות ה90 משחקי מגה מן לא התאימו לכל אחד וגם המשחק הזה
    ואני חולה על רטרו ועיצוב רטרו

  2. 2

    19:51 29.01.2023 | אנון אנון (אורח)

    האם בעתיד תהיה ביקורת על forspoken?

  3. 3

    11:46 30.01.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    בוודאיייייייייי אנון, בוודאייייייייייייי

    המשך השבוע :)

  4. 4

       | פורסם ע"י