הרשמה

סיכום הדרמה של Helldivers 2 והניצחון של קהל הצרכנים מול החלטה בעייתית

אלו היו ימים מעניינים ללא ספק

הקרב בין סוני והשחקנים הגיע לשיא, הדמוקרטיה ניצחה

תושבי Super Earth, קהל הצרכנים ניצח פעם נוספת את האוטומטונס (Automatons) שהשתלטו על הדמוקרטיה המנוהלת ניסו להכריח אותנו לפתוח חשבון ברשת של פלייסטיישן ולהצהיר לה נאמנות, אך בדקה התשעים, הפטריוטים הצליחו להנחית את המכה המכרעת שהפכה את הכף על פיה: Review Bombing בדף החנות של המשחק ב-Steam!!

אם מה שקראתם בפסקה הראשונה של הכתבה הזאת מבלבל אתכם? ובכן, אני פה על מנת לעשות לכם טיפה סדר, כי הימים האחרונים היו מאוד לא ברורים עבור קהל השחקנים של Helldivers 2 והוא כלל הרבה מאוד דרמות שונות שסבבו סביב החלטה אחת מאוד הזויה: ב-3 למאי, Sony פרסמו עדכון כי קהל שחקני Helldivers 2 במחשב שעד כה יכלו באופן אופציונלי לחבר את החשבון שלהם ל-Sony, עכשיו יהיה חייבים לפתוח/לקשר חשבון PSN על מנת לשחק ב-Helldivers 2. ההחלטה הזאת התקבלה בחוסר חיבה (בלשון המעטה) על ידי הקהילה של המשחק ומיותר לציין שמאותו רגע שההודעה בנוגע להחלטה הזאת יצאה בדף של המשחק ב-Steam, הרשת החלה לגאוש מהידיעה הזאת.

ההכרזה הזאת העלתה הרבה סימני שאלה מעבר לחוסר שביעות הרצון הכללית של קהל השחקנים על המחשב ולמקרה שלא היה לכם מושג: PSN לא זמין בכל העולם. אז בזמן שהרבה שחקנים במקומות שונים בעולם עדיין יוכלו לשחק ב-Helldivers 2, הרבה שחקנים שקנו את המשחק לא יוכלו לשחק במשחק יותר, בזמן ש-Steam לא חוסמת את השימוש ב-VPN, השימוש בתוכנות VPN מנוגדות לתנאי השימוש של Sony. כתוצאה מכך, המשחק הפך ללא זמין יותר לקניה בכ-177 מדינות שונות מסביב לעולם שבהן שירותי PSN לא זמינים, אחת מהן היא פורטו ריקו שממנה מגיעה הסטרימרית Ironmouse ותרשו לי לשתף אתכם בציוץ הבא:

בזמן ש-Sony מתכוננים להכניס את השינוי שלהם למשחק, המפתחת Arrowhead היתה צריכה להתחיל להתמודד עם עבודת יחסי הציבור שההכרזה הזאת גררה. מנהלי הקהילה של המשחק בתחילה ניסו לקדם את ההחלטה הזאת ברשתות החברתיות כשינוי שהוא טוב עבור המפתחת ויאפשר ל-Arrowhead לתת באנים בקלות רבה יותר לשחקנים בעיתיים וצ'יטרים שהורסים את חווית המשחק. התשובות של מנהלי הקהילה בטוויטר ובדיסקורד לא הצליחו לרצות את הקהל וחלק מהתשובות שהגיעו לאחר מכן החלו להפוך לאישיות יותר. מהר מאוד בעית יחסי הציבור של ההחלטה הזאת הפכה לאסון יחסי ציבור מתמשך.

מאוחר יותר קיבלנו עדכונים שונים שבהם נאמר לנו גם כי צוותי הפיתוח בדיונים קודחים על הצורך בחשבון PSN, הם לא מרוצים בכלל מההחלטה של Sony ומחפשים דרכים אחרות על מנת להתמודד עם המצב שאליו הסטודיו נקלע. המנכ"ל של Arrowhead היה יחסית פעיל ב-Twitter כאשר כל הביקורות השליליות צפו ברשת ונשאר קשוב לקהילה וענה על שאלות שעלו ברשת החברתית והבטיח שהמפתחת יושבת לדאוג לפתרון עבור קהל השחקנים שאחרי השינוי, לא יוכלו לשחק ב-Helldivers 2 יותר בגלל מגבלות הגאוגרפיות.

בשלב הזה הקמפיין מעלה שלב, בעקבות ה"המלצה" של מנהלי הקהילה של המשחק, שחקנים רבים החלו לשנות את הביקורות החיוביות שלהם לשליליות בדף החנות של המשחק ב-Steam ותוך יממה קצרה, המשחק מקבל יותר מ-200 אלף ביקורות שליליות, רבות מהן מציינות את ההיסטוריה הבעייתית של Sony עם האבטחה של חשבונות ה-PSN שלהם שנפרצו כמה וכמה פעמים בשנים האחרונות. המנכ"ל של Arrowhead יחד עם חלק ממנהלי הקהילה של המשחק מעודדים את הביקורות על מנת ש-Sony ישמעו את הביקורת של הקהילה ואולי יחליטו לבטל את השינוי שעומד להגיע ב-6 למאי. מעשה מפתיע כשלעצמו.

אתמול בבוקר, אחרי כל הבלאגן בעמוד המשחק, Sony החליטה לשנות את ההחלטה שלה ולבטל את החובה לחבר את חשבון Steam לחשבון PSN על מנת לשחק ב-Helldivers 2. בהודעה נכתב: "מעריצים יקרים, שמענו את הפידבק שלכם בנוגע לחיבור חשבונות. העדכון של ה-6 במאי שהופך את החיבור להכרחי לא יצא לדרך כמתוכנן. אנחנו עדיין לומדים מה טוב לשחקני מחשב והפידבק שלכם היה חיוני. תודה נוספת על התמיכה המתמשכת ב-Helldivers 2 ואנחנו נשאיר אתכם מעודכנים."

ההודעה שקיבלה בעיקר תגובות חיוביות מהקהילה ברשת, היא גם סימן לכך שלקהילת השחקנים יש כח השפעה גדול במיוחד, גדול יותר משהם יכולים להבין מדי פעם, כאשר הם מאוחדים, ניתן להביא שינויים גדולים למשחקים שאנחנו אוהבים כל כך. יחד עם זאת, חלק מהתגובה של Sony לתגובות השליליות ברשת, הגיעו עם מעט סקפטיות זהירה, כאשר בציטוט של המפיצה נכתב כי הם עדיין לומדים את השוק של שחקני המחשב, אנשים החלו להגיב בפיקפוק קל ועושה רושם שמשבר האמון שנוצר בין קהל השחקנים למפיצה לא עומד להיפתר בקלות כזאת רבה כמו שינוי ההחלטה שהם ביצעו.

לסיום קבלו את ה"עיצוב גלימה" החדש שיגיע למשחק.... מתישהו.

פטריוטים יקרים! הדמוקרטיה המנוהלת זקוקה לכם! כן כן, לכם! קיבלתם הוראה מרכזית חדשה - Operation Clean Up! אם השתתפתם במחאת ה-Review Bombing של המשחק ב-Steam ואתם חלק מ-300 אלף הפטריוטים הנאמנים ששינו את הביקורת שלהם על המשחק לשלילית, עליכם לשנות את הביקורת חזרה לחיובית! בואו נהפוך את ה-Mixed Reviews בחזרה ל-Overwhelmingly Positive פעם נוספת! הדמוקרטיה המנוהלת לא תיפול שוב לטריקים של Sony! למען Super Earth!

Major Order: Operation Clean Up
byu/OmegaXesis inHelldivers

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:11 07.05.2024 | זיו זיו (אורח)

    LIBERTY NEVER SLEEPS!

  2. 2

       | פורסם ע"י